Hoe zorg je ervoor dat je constant nieuw publiek aantrekt? Jump XL Waalwijk is op dat vlak behoorlijk creatief.
Trampoline springen is leuk. Maar dat is gamen ook. Een groot aantal kinderen lijkt zelfs aan hun computer vastgeplakt te zitten. Qua populariteit wint gamen het vaak van andere activiteiten. De actie op het computerscherm houdt kinderen urenlang in beslag. Het volgende level is belangrijker dan een gezonde portie beweging.
Gamen én springen
Om gamers te verleiden tot een bezoek aan het trampolinepark, besloot Jump XL Waalwijk een FIFA-toernooi te organiseren. Een avondje gamen én onbeperkt springen. De mix sloeg aan. Er kwamen veel kinderen op af die de grootste lol hadden. Er waren leuke prijzen te winnen. En er werd onbeperkt Ranja geschonken en friet met mayonaise geserveerd.
Fysiek in actie
Een ticket kostte 15 euro en het evenement duurde van 18.00 tot 21.00 uur. In die tijd konden de aanwezigen onbeperkt springen en salto’s maken in de jump arena. Van die mogelijkheid werd volop gebruikgemaakt. JumpXL verzint telkens nieuwe specials om meer bezoek te realiseren en nieuwe doelgroepen aan te spreken. Het blijkt effectief om in te spelen op actuele marktontwikkelingen en trends onder de jeugd. Een speelpark heeft maatschappelijk betekenis voor jongeren in de regio. Het is aan de ondernemer om kansen te zien en mogelijkheden uit te bouwen.
Talrijke acties
Acties en evenementen waarmee Jump XL Waalwijk een bredere doelgroep probeert te bereiken:
- Flying Party. Op een zaterdagavond 2,5 uur dansen en springen op de beats van DJ Elegal. Deze bijzondere disco heeft al meerdere keren plaatsgevonden. Toegang voor klanten vanaf tien jaar.
- Puppy Jump. Elke woensdag- en zondagochtend zijn de trampolines van 10 tot 11 uur gereserveerd voor de kleintjes, van 1,5 tot 7 jaar. Dus ook peuters kunnen dan al hun eerste jumps maken. En de ouders springen gratis mee.
- Moederdagactie waarbij klanten hun moeder gratis mee konden nemen. Vooraf moesten ze daarvoor nog wel even online een trampoline voor moederlief reserveren.
- Ultimate Dodgeball. Een nieuwe balsport die in de jump-arena wordt gespeeld. Twee teams, twee speelhelften. De partij die de bal heeft, probeert iemand van de tegenpartij te raken. Zoals trefbal dus, alleen nu op ‘een wat hoger niveau’. Want voor de deelnemers valt het nog niet mee om hun wild rondspringende tegenstanders te treffen.
- Trampo Fitness. Tien minuten trampolinespringen staat gelijk aan dertig minuten hardlopen. Klanten die meedoen aan een les van een uur, verbranden dus aardig wat calorieën. Bovendien is de kans op blessures nihil.
- Stunts & Tricks. Op de trampoline een salto doen? Of een schroef? Klanten van Jump XL Waalwijk kunnen daar les in nemen. Een professionele instructeur leert ze dan verschillende stunts en tricks, zoals de 360-flip, 540-front en fullback. Dat geeft toch net even een andere dimensie aan een jump-sessie.
Er is niets leuker dan met een groep creatieve mensen ideeën bedenken en die uit te werken. Er blijken dan al snel genoeg mogelijkheden om jong en oud tot een bezoek aan je park te verleiden.